نکات پیشرفت در کسب و کار الکترونیکی
عوامل پیشرفت در کسب و کار الکترونیکی
بعداز کسب اطلاعات کامل در رابطه با روش های تجارت اینترنتی ، یک admin کارآمد میبایست در رابطه با عوامل بااهمیت و متاثر در موفقیت یک کار و آنلاین آگاهی های کافی را داشته باشد.
عوامل مهم و تاثیر گذار در رابطه با موفقیت یک کسب و کار آنلاین را میتوان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد که همه این دسته ها با یکدیگر مرتبط بوده و بهم وصل میباشند . در واقع این عوامل مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل بوده و نمیتوان آنها را از هم جدا کرد یا یک عامل را فدای عاملی دیگر نمود. در ادامه به معرفی این عوامل میپردازیم
فناوری
میتوان گفت که فناوری پایه و اساس کسب و کار الکترونیکی را تشکیل
میدهد و زمانی یک سازمان در عرصه رقابت و کسب و کار الکترونیکی موفق خواهد شد که
زیرساخت فناوری خود را تقویت کند و از اساس فناوری که همان اینترنت است استفاده
کند. رسیدن به موفقیت بدون داشتن زیرساخت ها و بستر مناسب فناوری ، تقریبا امری
محال میباشد.
سرمایه
مدیر موفق در کسب و کار الکترونیکی کسی است که زیرساخت سرمایه ای
سازمان را درک کند ، پول مورد نیاز استقرار کسب و کار با توجه به منابع سازمانی
تامین و ایمنی لازم را برای سرمایه گذاری در کسب و کار ایجاد کند. مدیریت سرمایه
یکی از مهمترین مسائل برای رسیدن به موفقیت میباشد ، مدیری که در زمینه مدیریت
سرمایه سازمان موفق نباشد قطعا نمیتواند باعث موفقیت و رسیدن به اهداف عالی سازمان
بشود. نظارت بر روی سرمایه آنلاین بسیار مهم بوده و یک مدیر میبایست بر روی این
مسئله بسیار حساس باشد.
رسانه
مدیر کسب و کار الکترونیک در بین رسانه ها باید دارای قدرت انتخاب باشد
و با توجه به همگرایی در فناوری های ایجاد شده ، همگرایی رسانه ای ایجاد کند.
استفاده از رسانه ها برای رسیدن به موفقیت میتواند بسیار مفید باشد ، اگر سازمان
شما چهره ای محبوب در نزد رسانه ها نباشد ، ممکن است خریداران زیادی را از دست
بدهید اما اگر بتوانید چهره ای مناسب در رسانه ها داشته باشید ، قطعا میتوانید
خریداران زیادی را جذب کنید. امروزه در زمینه تجارت الکترونیک حتی میتوانید از خود
سوال کنید که آیا از قدرت رسانه های اجتماعی آگاهید ؟ ، اگر این آگاهی را ندارید ،
باید بدانید که یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به موفقیت را از دست داده
اید...!
سیاست عمومی
مدیران ارشد سازمان ها برای آن که در عرصه کسب و کار الکترونیک
موفق باشند ، باید به زیرساخت ها سیاست عمومی سازمان توجه داشته باشند یعنی باید
قوانین رایج و همچنین صدمات و کمک های ناشی از تغییر قوانین و مقررات کسب و کار را
درک کنند و به این نکته پی ببرند که اینترنت چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد و
متقابلا جامعه چگونه اینترنت را متاثر میکند و با توجه به تصمیمات مرتبط با
استراتژی ، فناوری ، سرمایه و رسانه سیاست هایی را اعمال کند که نه تنها شرکت های
خاص ، بلکه رقبا را هم تحت تاثیر قرار دهد.