وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

وبلاگ آموزشی برندینگ و بازاریابی اینترنتی

اشخاص حقوقى در سوئد

عنوان: اشخاص حقوقى در سوئد


این مقاله درمورد  راه های گرفتن اقامت سوئد می باشد.

این کارفرماست که مشخص می کند نیاز جهت استخدام فردی از خارج از اتحادیه اروپا / منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس وجود دارد. در این صورت به متقاضی کار یک پیشنهاد کار ارائه می کند. متقاضی کار پس از آن تقاضای اجازه کار ارائه می کند. اداره مهاجرت سوئد تصمیم گیری می کند که دستمزد و دیگر شرایط استخدامی در سطح قراردادهای گروهی صنفی در سوئد و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته قرار دارد.

 شما می بایست بهنگام استخدام پرسنل جدید امکان تقاضای آن را در اختیار افراد ساکن سوئد، دیگر کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس قرار دهید.آسان ترین راه آگهی دادن شغل مربوطه از طریق اداره کاریابی سوئد است. مشاغل آگهی شده از طریق اداره کاریابی بصورت اتوماتیک در EURES (بانک شغلی اتحادیه اروپا) نیز آگهی می شوند.کارفرمایان می توانند پس از تماس با اداره کاریابی شغل مربوطه را براحتی از طریق خدمات “آگهی مستقیم” این اداره بر روی اینترنت آگهی نمایند. اداره کاریابی همچننی می تواند جهت یافتن نیروی کار از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه همکاری اقتصادی اروپا و سوئیس نیز به کارفرما کمک کند. اطلاعات بیشتر در این زمینه در وب سایت اداره کاریابی سوئد در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کارفرما باید به اداره مهاجرت نشان دهد که نیاز به نیروی کار را آگهی نموده است. به این صورت که در پیشنهاد استخدامی که ارائه می کند درج کند که مراتب نیاز به نیروی کار در چه تاریخی و در کجا آگهی شده است و شماره رفرنس مربوط به آگهی را که همزمان با انتشار آگهی به او داده می شود را نیز اعلام نماید.قدم دوم: چگونگی تنظیم یک پیشنهاد کاری

کارفرما باید فرم 232011 اداره مهاجرت جهت ارائه یک پیشنهاد کاری را تکمیل کند. چنانچه پیشنهاد کاری مربوط به چند نفر با وظایف و شرایط شغلی مشابه باشد می بایست از فرم “لیست اسامی” شماره 2340 11 اداره مهاجرت استفاده کرده و آن را ضمیمه فرم پیشنهاد کاری نماید.

اطلاعات مربوط به شرایط استخدامی در تصمیم گیری اداره مهاجرت از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیار مهم است که این فرم بصورت کامل و صحیح تکمیل شود. شغل ارائه شده توسط کارفرما باید با کد مخصوص هر شغل که لیست آن تحت عنوان لیست SSYK در وب سایت مرکز آمار سوئد در دسترس است مشخص گردد. کد SSYK مربوط به شغلی که ارائه می کند به هنگام آگهی کردن آن توسط اداره کاریابی سوئد نیز در اختیار کارفرما قرار داده خواهد شد.

قدم سوم: درخواست نظر اتحادیه صنفی مربوطه

اتحادیه صنفی مربوطه می بایست در مورد عادلانه بودن شرایط استخدامی که کارفرما به متقاضی ارائه می کند نظر بدهد. شرایط دستمزد، بیمه و دیگر شرایط استخدامی باید همطراز با شرایط قراردادهای گروهی صنفی سوئد و یا در سطح معمول آن شغل یا رشته باشد.

چنانچه کارفرما دارای قراردادهای گروهی با یک اتحادیه صنفی است که امور مربوط به آن شغل را سازماندهی می کند آن اتحادیه می بایست در رابطه با شرایط استخدامی نظر بدهد. اگر فاقد قرارداد گروهی با یک اتحادیه صنفی است یک اتحادیه صنفی مربوط به شغل و رشته مربوطه باید در رابطه با آن نظر بدهد.

چنانچه خود کارفرما نظر اتحادیه صنفی مربوطه را تهیه کرده و در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد کمک زیادی به سرعت بخشیدن به روند پرونده کرده است. برای اینکار می تواند فرم پیشنهاد کاری خود را به اتحادیه صنفی مربوطه ارسال کند تا اتحادیه صنفی مربوطه پس از تکمیل بخشهای مورد نیاز و اعلام نظر خود آن را به او برگشت دهد.

 قدم چهارم: کارفرما پیشنهاد کاری را برای متقاضی کار ارسال کند_پیشنهاد کاری به متقاضی کار ارسال می شود که آن را ضمیمه دیگر مدارک خود می نماید. این بسیار مهم است که تقاضا تکمیل و همه مدارک مورد نیاز ضمیمه شده باشد.

 کارفرمایی که مایل به استخدام فردی است که در یکی از دانشگاه های سوئد مشغول به تحصیل است:دانشجویی که در سوئد کار نیز می کند و یا در سوئد پیشنهاد کاری دریافت کرده است می تواند بدون نیاز به ترک سوئد تقاضای کار و اقامت ارائه نماید. دانشجو برای برای دریافت اجازه کار می بایست:

– دارای اقامت معتبر تحصیلی باشد

– حداقل 30 پوئن دانشگاهی را گذرانده و یا حداقل یک ترم در دوره های تحقیقی مشغول به تحصیل بوده باشد

تقاضای کار باید قبل از اتمام مدت اقامت تحصیلی دانشجو ارائه شود. اگر این شرایط احراز شده باشد اداره مهاجرت تقاضای اقامت و کار را بر اساس قوانین درج شده در بالا مورد بررسی قرار خواهد داد.

حق شکایت

یک دانشجو در صورتی می تواند از یک تصمیم مربوط به اجازه کار و اقامت به مرجع بالاتر شکایت نماید که همزمان حکم ممنوعیت ورود و یا اخراج از کشور دریافت کرده باشد.

 
اگر مایل به استخدام فردی هستید که جهت ملاقات شما یا کارفرمای دیگری به سوئد آمده است:

اگر فردی جهت ملاقات با یک کارفرما به سوئد سفر کرده باشد، برای مثال جهت حضور در یک مصاحبه کاری، وی می تواند تقاضای اجازه کار و اقامت خود را پس از ورود به سوئد ارائه کند. تقاضا برای اینکه مورد موافقت قرار بگیرد می بایست در زمان اعتبار ویزای فرد تسلیم گردد. همچنین می بایست دلایل ویژه ای جهت شروع بی درنگ کار وجود داشته باشد. شغل ارائه شده می بایست همچنین در لیست مشاغل مورد نیازی که در نزد اداره مهاجرت موجود است قرار داشته باشد. این لیست بر روی وب سایت اداره مهاجرت سوئد قرار خواهد گرفت. همچنین می بایست نشان داده شود که کارفرما در صورتیکه متقاضی کار مجبور به ترک سوئد شود جهت اداره امور تشکیلات خود دچار مشکل خواهد شد. اگر این شرایط احراز شده باشد اداره مهاجرت تقاضای اقامت و کار را بر اساس قوانین درج شده در بالا مورد بررسی قرار خواهد داد.

حق شکایت

تصمیم مخالفت با درخواست اجازه کار قابل شکایت به مرجع بالاتری نیست مگر اینکه متقاضی همزمان حکم ممنوعیت ورود و یا اخراج از کشور دریافت کرده باشد.

 
چنانچه کارفرمای یک متقاضی پناهندگی هستید:

چنانچه شما مبادرت به استخدام یک متقاضی پناهندگی نمایید وی می بایست دارای مدرکی بنام AT-UND مبنی بر عدم نیاز به دارا بودن اجازه کار است. معنی چنین اجازه ای این است که متقاضی پناهدنگی مجاز است تا بدون نیاز به دارا بودن اجازه کار در سوئد به کار مشغول شود. برای اینکه بدانید یک متقاضی پناهدنگی دارای مدرک AT-UND می باشد می توانید به پشت کارت شناسایی موسوم به “ال ام آ” که همه متقاضیان پناهندگی دارای آن هستند نگاه کنید. چنانچه در بخش 7 کارت “ال ام آ” کلمه AT-UND درج شده باشد متقاضی پناهندگی جهت اشتغال به کار در سوئد نیازی به اجازه کار ندارد. AT-UND بصورت معمول تا زمانی که متقاضی کشور را ترک نکرده و یا اجاره کار و اقامت بگیرد دارای اعتبار است.

چنانچه شما یک متقاضی پناهندگی را استخدام کنید موظف هستید که مراتب آن را کتبا به اداره مهاجرت گزارش کنید. گزارش را به شعبه ای از اداره مهاجرت ارسال کنید که متقاضی پناهندگی در آن ثبت شده است. شما همچنین موظف هستید که پس از پایان مدت استخدام، مراتب آن را به اطلاع اداره مهاجرت سوئد برسانید. اطلاعات بیشتر و فرم های مورد نیاز در این زمینه از روز 15 دسامبر 2008 بر روی وب سایت اداره مهاجرت سوئد در دسترس قرار گرفته است.

اگر متقاضی پناهندگی به تقاضای پناهندگی خود پاسخ منفی دریافت کرده و این تصمیم قوت اجرایی پیدا کرده باشد وی می تواند در سوئد تقاضای اجازه کار و اقامت نماید. چنین تقاضایی می بایست در مدت حداکثر دو هفته پس از قوت اجرایی پیدا نمودن تصمیم ارائه شود. متقاضی پناهندگی به منظور گرفتن اقامت می بایست همچنین:

– از شش ماه قبل مشغول به کار بوده باشد و از زمان تسلیم تقاضا تا یکسال دیگر نیز قادر به ادامه کار باشد– بتواند از طریق آن کار مخارج زندگی خود را تامین کند– دارای گذرنامه ای باشد که تا پایان زمان مجوز کاری دارای اعتبار باشد

توضیح: یک تصمیم زمانی قوت اجرایی پیدا می کند که مدت سه هفته از زمانی که متقاضی پناهندگی از تصمیم اداره مهاجرت و یا دادگاه اطلاع حاصل نموده گذشته باشد. تصمیم دادگاه عالی مهاجرتی بلادرنگ دارای قوت اجرایی است. اگر یک متقاضی پناهندگی از تصمیم اتخاذ شده اعلام رضایت نماید نیز آن تصمیم بلادرنگ قوت اجرایی خواهد یافت.

دراین مقاله درمورد مهاجرت اشاره ای شده است.

روشهای سفارش مدلهای میز ناهار خوری خاص آشپزخانه

 عنوان: شیوه های سفارش مدلهای میز ناهار خوری مدرن آشپزخانه

انواع میز ناهار خوری,خرید میز ناهار خوریمیز ناهارخوری مرکز توجه اتاق ناهارخوری است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به و شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی میز فکر نکنید. در صورت انتخاب درست آشپزخانه ی زیبایی را خواهید داشت. بر اساس فضای موجود و تعداد نفرات اندازه میز ناهارخوری را تعیین کنید. معمولا میز ناهارخوری ۴ نفره, ۶ نفره و یا ۸ نفره مورد تقاضا هستند.

انواع میز ناهارخوری مدرن و میز های سنتی و کلاسیک در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند. قیمت میز ناهارخوری نیز یکی دیگر از المان های مهم در تصمیم گیری خرید میز ناهارخوری هستند. میز های ناهارخوری چوبی ساده و مدرن با قیمت مناسب عرضه می شوند. همچنین می توانید با هزینه بیشتر از طرح های خاص و میز های ناهارخوری مجلل استفاده کنید.

در ادامه تعدادی از تصاویر جدیدترین مدل های میز ناهارخوری را با یکدیگر می بینیم.

میز ناهارخوری چوبی و گرد

میز آشپزخانه

میز ناهارخوری مدرن با صندلی های ساده در آشپزخانه فضای باز

چیدمان آشپزخانه

میز ناهارخوری دو نفره چوبی و ساده

طراحی آشپزخانه

میز ناهارخوری پلاستیکی بسیار شاد و زیبا

طراحی آشپزخانه

میز ناهارخوری مربع قهوه ای

میز آشپزخانه مدل مارال آفر

میز ناهارخوری چوبی بیضی

میز ناهارخوری ویکتوریا 6 نفره وندا

منبع: خرید انواع میز ناهار خوری آشپزخانه

گران ترین ساعت الماس دنیا 54 میلیارد تومان

عنوان: گران ترین ساعت الماس دنیا 54 میلیارد تومان

کلسترول بالا باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود

درست است که همه‌ی حملات قلبی قابل‌پیشگیری نیستند. با این وجود با برخی عادات سالم در زندگی می‌توان تا حد زیادی از فاکتورهای خطرساز پیشگیری کرد. پایین آوردن فشارخون
فشارخون به فشار بالای خون شدید می‌گویند. این مشکل خطر سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی را زیاد می‌کند. اولین گام موثر در مدیریت فشارخون کنترل منظم آن است. درمان‌های لازم برای فشارخون بالا شامل رژیم غذایی کم نمک، مدیریت وزن، ورزش منظم و کنترل استرس می‌باشد.کنترل بیماری‌های قلبی
بیماری‌های قلبی ممکن است در زمان تولد وجود داشته و یا بعدها در زندگی با سابقه‌ی ارثی ایجاد شود. این مشکلات می‌توانند نتیجه‌ی وراثت، چاقی، دیابت و یا کلسترول بالا باشند. بیماری‌های قلبی می‌توانند شامل بیماری‌های عروق کرونر، بیماری رگ‌های خونی حامی قلب، مشکلات دریچه‌ی قلب، بیماری‌های ماهیچه‌ی قلب، بزرگ شدن قلب و یا ضربان قلب نامنظم باشند. راه‌های موثر بسیاری برای مدیریت بیماری‌های قلبی وجود دارد که بستگی به علت بیماری دارند.در مورد مسئله‌ی وراثت بهترین راه داشتن چک آپ های منظم نزد پزشک است.

کنترل کلسترول بالا
کلسترول بالا باعث بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. این مشکل اغلب نتیجه‌ی یک رژیم غذایی با چربی‌های ناسالم زیاد است. پایین آمدن کلسترول نیاز به یک رژیم غذایی با چربی متعادل، ورزش و گاهی مدیتیشن دارد.

کنترل دیابت
دیابت اختلالی در سوخت و ساز قند خون است. این بیماری ممکن است در زمان تولد بوده و یا بعدها ایجاد شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ باید مرتباً سطح قند خون خود را چک کرده و اغلب انسولین تزریق کنند. بیماران دیابت نوع۲ نیاز به کنترل رژیم غذایی، کنترل وزن و گاهی مدیتیشن بری حفظ سطح قند نرمال خون دارند.

 کنترل چاقی
چاقی فاکتور خطرناکی برای سکته است. این مشکل می‌تواند باعث کلسترول بالا و بیماری‌های عروقی شود. اغلب چاقی با ورزش و رژیم غذایی مدیریت می‌شود. گاهی مکمل‌های کاهش وزن یا جراحی برای کاهش وزن برای افرادی پیشنهاد می‌شود که نمی‌توانند با تغذیه و ورزش از وزن خود بکاهند. ژنتیک نیز نقش موثری در چاقی دارد و برخی افراد استعداد بیشتری داشته و کاهش وزن برایشان سخت تر است.

 ترک سیگار
سیگار عامل بیماری‌های قلبی و عروقی و فشارخون بالاست. ترک سیگار ممکن است سخت باشد. راه‌های مختلف مانند مشاوره، گروه‌های ترک سیگار، الگوهای مصرف نیکوتین، کنترل رفتار و برنامه‌های ترک سیگار می‌توانند به شما کمک کنند. بسیاری از اثرات مضر سیگار پس از مدتی از ترک آن رفع می‌شوند.

 مدیریت استرس
استرس می‌تواند با افزایش خطر فشارخون، بیماری‌های قلبی و عروقی باعث بالا رفتن خطر سکته شود. مدیریت حالات روحی، استرس و نگرانی شامل تلاشی سخت برای کنترل بر واکنش‌های رفتاری و احساسی است. برای کنترل بهینه‌ی استرس نیاز به تلاشی درازمدت است. درباره‌ی روش‌های کنترل استرس و بالا بردن میزان آرامش بیشتر تحقیق کنید.

هدیه تولد عجیب آنجلیا جولی به بردپیت!

عنوان: 6 ویژگی انسانهای موفق و فراموش نشدنی!!

برای موفق شدن، چه کارفرما باشید و چه کارمند، باید بتوانید در یادها بمانید.بااینکه لازم نیست جالب‌ترین آدم روی زمین باشید، اما شناخته‌شده بودن یک از اصلی‌ترین اهداف بازاریابی، تبلیغات و برندگذاری شخصی است.از دل برود هر آنکه از دیده برفت، و هر که از دل برود از بازار کار هم خواهد رفت.

اما اگر تنها هدف شما این است که برای مقاصد کاری شناخته شوید، جا می‌مانید. آنهایی که برای اهداف درست، به‌یادماندنی  هستند معمولاً زندگی غنی‌تر، بهتر و راضی‌کننده‌تری دارند.پس کارت ویزیت‌های پرزرق‌وبرق و گزاره‌های ارزش فردی و انتخاب‌ لباس‌های ویژه را فراموش کنید.اینجا به شما یاد می‌دهیم چطور به‌یادماندنی شوید–و لذت بیشتری ببرید.


1.نبینید، انجام دهید.
هرکسی می‌تواند درمورد فیلم و تلویزیون و یا حتی کتاب نظر دهد. به همین دلیل است که نظر افراد اغلب سریع فراموش می‌شود. چیزی که شما می‌گویید جالب نیست، آنچه انجام می‌دهید جالب است.

زندگی‌تان را به جای تماشا کردن با فعالیت کردن بگذرانید. مطمئن باشید اتفاقات جالبی برایتان می‌افتد. اتفاقات جالب بسیار حاطره‌انگیزتر و به‌یادماندنی‌تر هستند.

این مسئله در این صورت بیشتر مصداق دارد که…


۲. کاری غیرعادی انجام دهید.
یک دایره بکشید و همه وسایلتان را داخل آن بگذارید. دایره شما مثل دایره بقیه خواهد بود: همه کار می‌کنند، همه خانواده دارند، همه خانه، ماشین و لباس دارند…

همه ما دوست داریم فکر کنیم که خاص هستیم اما متاسفانه همه ما یکجور هستیم و یکجور بودن اصلاً به یادماندنی نیست.

به همین خاطر سعی کنید هرازگاهی کاری غیرعادی انجام دهید. به کوهستانی که هیچکس برای کوه‌نوردی نمی‌رود بروید (حتماً آب با خودتان ببرید). با دخترتان مسابقه بدهید تا ببینید کدامتان می‌توانید بیشتر شنا کنید. یا یک روز کارتان را در یک کافی‌شاپ انجام دهید تا آدم‌های مختلفی را ببینید و چیزهای زیادی درمورد مردم و خودتان یاد بگیرید.

هرکاری که می‌کنید، هرچه غیرمنطقی‌تر و بی‌بازده‌تر باشد بهتر است. هدفتان این نیست که کاری ارزشمند انجام دهید؛ هدف این است که تجربه کسب کنید.
تجربیات، مخصوصاً تجربیات غیرعادی، زندگیتان را غنی‌تر و جالب‌تر می‌کنند. حتی می‌توانید…


3.یک ماموریت بی‌ارزش راه بیندازید.
شما فوق‌العاده متمرکز و بی‌اندازه کارآمد هستید.

همچنین شدیداً حوصله‌سربر.

وقتی جوان بودید و ایده‌های احمقانه را باوجود نتایج غیرمنطقی‌شان دنبال می‌کردید، به یاد دارید؟ مثل سر کشیدم یک بطری نوشابه بدون وقفه…

این کارها باوجود بی‌معنا و غیرمفید بودنشان بسیار مفرح بودند. درواقع هرچه بی‌معناتر و بی‌هدف‌تر باشند، لذت بیشتری به شما می‌دادند.

پس فقط یکبار هم که شده کاری کنید که آدم‌بزرگ‌ها دیگر انجام نمی‌دهند. برای دیدن یک گروه موسیقی هشت ساعت رانندگی کنید یا هر کار دیگری که هیچکس حاضر به انجامش نیست.

مطمئن باشید این کارتان همیشه به یاد خودتان و بقیه خواهد ماند.


4.به یک جنبش ملحق شوید.
آدمها به کسانیکه به دیگران توجه می‌کنند، توجه خواهند کرد. وقتی برای چیزی یا هدفی می‌ایستید، از دیگران جدا خواهید بود.

اما…


۵. اجازه بدهید دیگران کارهایتان را بفهمند.
آدمهایی که خودستایی می‌کنند برای کاری که انجام داده‌اند به یاد نمی‌مانند؛ برای خودستا بودنشان در ذهن‌ها می‌مانند.

کار خوب انجام دهید و مطمئن باشید بقیه می‌فهمند. هرچه کمتر درمورد کارهای خوبتان حرف بزنید، بیشتر به یاد دیگران خواهد ماند.


۶. از خودتان فراتر روید.
بیشتر اوقات در کارتان با احتیاط گام برمی‌دارید. از هر احتمال شکست دوری کرده و درعین حال برای مطمئن شدن از اینکه دستاوردهایتان روز به روز بالاتر می‌رود، احتمال موفقیت را بالا می‌برید.

به ناچار این رویکرد به زندگی خصوصیتان هم کشیده می‌شود.

بنابراین می‌دوید اما وارد مسابقه نمی‌شود چون نمی‌خواهید که بازنده شوید. می‌خوانید اما وارد هیچ گروه موسیقی نمی‌شوید چون فکر می‌کنید مثل بهترین خواننده‌ها نخواهید بود.

دوست دارید تصویری که از شما به ذهن می‌ماند، ایدآل‌ترین تصویر باشد و فکر می‌کنید که شما یک انسان نیستید، یک رزومه کاری هستید.

دست از ایدآل به نظر رسیدن بردارید. نقص‌هایتان را بپذیرید. دچار اشتباه شوید. چیزهای مختلف را امتحان کنید و بگذارید که شکست بخورید.

و وقتی که شکست خوردید با خودتان با مهربانی و بخشندگی رفتار کنید.

وقتی اینکار را بکنید، مردم مطمئناً شما را به خاطر می‌سپارند چون کسانیکه میل به شکست داشته باشند و از آن نترسند بسیار کم هستند و چون کسانیکه تواضع و بخشایش نشان می‌دهند بسیار نادرند.